Cumu Sfruttà à u Massimu Di Sta Quarantena

Cose Da Fà In Quarantena

Circa a quarantena è e cose da fà in quarantena:

quarantine hè una restrizione à u muvimentu di ghjente, animali è bè chì hè destinatu à impedisce a diffusione di k or pesti. Hè spessu usata in cunnessione à a malatia è a malatia, impediscendu u muvimentu di quelli chì ponu esse esposti à a malatia trasmissibile, ma ùn anu micca cunfirmatu diagnosticu medicu. Hè distinta da isolamentu medicale, in quale quelli cunfirmati per esse infettati da una malatia contagiosa sò isolati da a populazione sana. Considerazioni di quarantena sò spessu un aspettu di cuntrollu di cunfini. (Cose da fà in quarantena)

U cuncettu di quarantena hè cunnisciutu da i tempi biblichi è hè cunnisciutu per esse praticatu attraversu a storia in parechji lochi. I quarantini notevoli in a storia muderna includenu u paese di Eyam in u 1665 durante u peste bubonica scoppiu in Inghilterra; Samoa Orientale durante u 1918 pandemia di gripe; a Difettia scoppiu durante u 1925 serum corse à Nome, l ' 1972 Iugoslavia epidemia di variole, è quarantene estensive applicate in u mondu durante u Pandemia di COVID-19 da 2020.

Considerazioni etiche è pratiche deve esse cunsiderate quandu si applica a quarantena à e persone. A pratica differisce da paese à paese; in certi paesi, a quarantena hè solu una di parechje misure guvernate da a legislazione riguardanti u cuncettu più largu di biosicurezza; per esempiu, Biosecurità australiana hè guvernatu da u unicu overarching Act di Biosecurity 2015. (Cose da fà in quarantena)

Etimolugia è terminologia

A parolla quarantine vene da quarantine, chì significa "quaranta ghjorni", usatu in u Venetian lingua in i seculi XIV è XV. A parolla hè designata in u periodu durante u quale tutti i navi eranu tenuti à esse isolati prima chì i passageri è l'equipaggiu puderanu sbarcà durante u Black Death peste. U quarantine seguita u Trentinu, o periodu di "isolamentu di trenta ghjorni", impostu per a prima volta in u 1347 in u Republica di RagusaDalmazia (mudernu Dubrovnik in Croazia).

Merriam-Webster dà diversi significati à a forma nominale, cumpresu "un periodu di 40 ghjorni", parechji riguardanti i navi, "un statu di isolamentu forzatu", è cum'è "una restrizione à u muvimentu di ghjente è beni chì hè destinatu à impedisce a diffusione di k or pesti". A parolla hè ancu usata cum'è verbu.

A quarantena hè distinta da isolamentu medicale, in quale quelli cunfirmati per esse infettati da una malatia transmissible sò isolati da a populazione sana.

A quarantena pò esse usata in modu intercambiable cordon sanitaire, è ancu se i termini sò ligati, cordon sanitaire si riferisce à a restrizzione di u muvimentu di e persone in o fora di una zona geografica definita, cum'è una cumunità, per impedisce a diffusione di una infezione. (Cose da fà in quarantena)

Storia

Ancient

Una prima menzione di l'isolamentu si trova in u Biblica libru di Leviticu, scrittu in u 7u seculu aC o forsi prima, chì descrive a prucedura per separà e persone infettate da a malatia di a pelle. Tzaraath. A natura medica di questu isolamentu hè, in ogni modu, disputata. Cum'è l'esegesi tradiziunale a vede cum'è una punizione per a violazione di unu di parechji cumandamenti negativi, in particulare Discorso male. Una ipotesi più recente postula chì l'infettati sò tenuti à isolà per prevene a diffusione di e malatie (ancu se a Bibbia ùn implica micca a contagiosità di Tzaraath):

Qualchissia chì hà una malatìa cusì impura deve purtassi vestiti strappati, lasciate chì i so capelli ùn sò micca curati, copre a parte bassa di a so faccia è gridendu: "Impuro! impuru!" Mentre anu a malatia, fermanu impuri. Anu deve campà solu; duveranu campà fora di u campu. (Cose da fà in quarantena)

U mondu islamicu medievale

U polimaticu persianu, Avicenna Hè cunsigliatu ancu a quarantena per i pazienti cù malatie infettive, in particulare : tuberculosis.

A quarantena obbligatoria di l'ospitale di gruppi speciali di pazienti, cumpresi quelli cù lebbra, hà iniziatu prima di a storia islamica. Trà 706 è 707 u sestu Umayyad califfu Al-Walid I custruì u primu spitali in Damascu è hà emessu un ordine per isolà quelli infettati da lepra da altri pazienti in l'uspidale. La pratique de la quarantaine obligatoire de la lèpre dans les hôpitaux généraux a continué jusqu'à l'année 1431, lorsque les Ottomans ont construit un hôpital pour la lèpre à Edirne. Incidenti di quarantena sò accaduti in u mondu musulmanu, cù evidenza di quarantena comunitaria voluntaria in alcuni di questi incidenti riportati. A prima quarantena comunitaria involuntaria documentata hè stata stabilita da u Ottumanu riforma di quarantena in u 1838. (Cose da fà in quarantena)

L'Europa medievale

A parolla "quarantena" vene da quarantine, a forma di lingua veneziana, chì significa "quaranta ghjorni". Questu hè dovutu à l'isolamentu di 40 ghjorni di navi è persone praticate cum'è una misura di prevenzione di e malatie in relazione à pesta. Trà u 1348 è u 1359, u Black Death sguassatu circa 30% di a pupulazione di l'Europa, è un percentinu significativu di a pupulazione di l'Asia. Un tali disastru hà purtatu i guverni à stabilisce misure di contenimentu per trattà l'epidemie ricorrenti. (Cose da fà in quarantena)

 Un documentu di u 1377 dici chì prima di entre in a cità-statu di Ragusa in Dalmazia (mudernu Dubrovnik in Croazia), i principianti anu da passà 30 ghjorni (a trentina) in un locu ristrettu (isule in origine vicine) aspittendu per vede s'ellu si sviluppanu i sintomi di a Morte Nera. In u 1448 u Senatu venezianu allargò u periodu d'attesa à 40 ghjorni, chì dà nascita à u terminu "quarantena".

A quarantena di quaranta ghjorni hà dimustratu esse una formula efficace per trattà i focu di a pesta. Dubrovnik hè stata a prima cità in Europa à creà siti di quarantena cum'è u Lazzaretti di Dubrovnik induve u persunale di nave arrivatu hè statu tenutu finu à 40 ghjorni. Sicondu stimi attuali, a pesta bubbonica hà avutu un periodu di 37 ghjorni da l'infezzione à a morte; dunque, e quarantene europee anu avutu assai successu in a determinazione di a salute di l'equipaghji da i potenziali navi di cummerciu è di furnimentu. (Cose da fà in quarantena)

Altre malatie si prestanu à a pratica di a quarantena prima è dopu a devastazione di a pesta. Quelli afflitti cù a lepra sò stati storicamente isolati à longu andà da a sucità, è i tentativi sò stati fatti per verificà a diffusione di syphilis in l'Auropa sittintriunali dopu à u 1492, l'avventu di a freba gialla in Spagna à u principiu di u 19u seculu, è l'arrivu di l'Asiaticu colerà in u 1831. (Cose da fà in quarantena)

Venice Pigliò l'iniziu di misure per verificà a diffusione di a pesta, dopu avè numinatu trè guardiani di a salute publica in i primi anni di a Peste Nera (1348). U prossimu record di misure preventive vene da reghju/Modena in lu 1374. Vinezia fundò u primu lazaret (nantu à una piccula isula contigu à a cità) in u 1403. In u 1467 Genuva seguita l'esempiu di Venezia, è in u 1476 u vechju lebbrosu di Marsiglia hè statu cunvertitu in un ospedale di pesta.

U grande lazaretu di Marseglia, forse u più cumpletu di u so tipu, hè statu fundatu in u 1526 in l'isula di Pomègues. A pratica à tutti i lazareti Mediterraniu ùn hè micca diffirenti da a prucedura inglese in u cummerciu levantinu è nordafricanu. À l'arrivu di u colera in u 1831 sò stati stallati alcuni lazareti novi in ​​i porti occidentali; in particulare, un stabilimentu assai vastu vicinu Bordeaux. Dopu, sò stati usati per altri scopi. (Cose da fà in quarantena)

Storia muderna

L'epidemie di febbre gialla anu devastatu e cumunità urbane in l'America di u Nordu à a fine di u XVIII è u principiu di u XIX seculu, l'esempii più cunnisciuti sò u 1793 Epidemia di febbre gialla di Filadelfia è focu in Georgia (1856) è Florida (1888). L'epidemie di colera è di variole cuntinueghjanu in tuttu u XIX seculu, è l'epidemie di pesta anu affettatu Honolulu è San Francisco da u 1899 à u 1901. 

I guverni statali si basanu in generale nantu à u cordon sanitaire cum'è una misura di quarantena geografica per cuntrullà u muvimentu di e persone in e fora di e cumunità affettate. Durante u influenza di u 1918 pandemia, alcune cumunità istituite sequestrazione protettiva (qualchì volta chjamatu "quarantena inversa") per mantene l'infettati da l'introduzione di l'influenza in pupulazioni sane. A maiò parte di i paesi occidentali anu implementatu una serie di strategie di cuntinimentu, cumprese l'isolamentu, a surviglianza è a chjusura di scole, chjese, teatri è avvenimenti publichi. (Cose da fà in quarantena)

À a mità di u 19u seculu, u Imperu ottumanu avia stabilitu stazioni di quarantena, ancu in Anatolia è in i Balcani. Per esempiu, à u portu di Izmir, tutti i navi è a so carica seranu inspeccionati è quelli suspettati di portà a pesta seranu rimorchiati à docks separati è u so persunale allughjatu in edifici separati per un periudu di tempu determinatu. In Tessaglia, longu à a fruntiera greco-turca, tutti i viaghjatori chì entranu è escenu da l'Imperu Ottumanu seranu in quarantena per 9-15 ghjorni. À l'apparizione di a pesta, e stazioni di quarantena seranu militarizzate è l' armata ottomana esse implicatu in u cuntrollu di e fruntiere è monitoraghju di a malatia. (Cose da fà in quarantena)

Considerazioni etiche è pratiche

A quarantena di e persone pone spessu dumande diritti civili, in particulare in i casi di longu confinamentu o segregazione da a sucetà, cum'è quellu di Maria mallon (cunnisciutu ancu com'è Maria tifoidea), a frebba tifuida traspurtadore chì hè stata arrestata è messa in quarantena in u 1907 è dopu hà passatu l'ultimi 23 anni è 7 mesi di a so vita in isolazione medica in Riverside Hospital Isula Fratellu Nordu. (Cose da fà in quarantena)

Impattu psiculugicu

A quarantena pò avè effetti psicologichi avversi nantu à i quarantenati, cumprese postu traumatic stress, cunfusione è rabbia. Sicondu un "Rapid Review" publicatu in The Lancet in risposta à lu Pandemia di COVID-19, "I stressanti includenu una durata di quarantena più longa, teme di infezzione, frustrazione, noia, forniture inadegwate, informazioni inadegwate, perdita finanziaria è stigma. (Cose da fà in quarantena)

Certi circadori anu suggeritu effetti à longu andà. In situazioni induve a quarantena hè ritenuta necessaria, i funzionari duveranu mette in quarantena l'individui per micca più di u necessariu, furnisce una motivazione chjara per a quarantena è infurmazioni nantu à i protokolli, è assicuratevi chì sò furniti abbastanza. L'appelli à l'altruismu ricurdendu à u publicu i benefici di a quarantena per a sucità più larga pò esse favurevuli. (Cose da fà in quarantena)

A quarantena hè dura per tutti noi

A maiò parte di noi ùn sò più 9 chì ponu guardà i cartoni per 10 ore di fila.

À u cuntrariu, simu cusì abituati à un impegnu è à e riunioni chì a distanza suciale pesa assai in a nostra ànima ghjornu per ghjornu.

Ma questu ùn significa micca chì duvemu piglià negativu!

Eccu alcuni modi menu discututi per prufittà di sta quarantena. (Cose da fà in quarantena)

Pruvate benefica per a sucità

Cose Da Fà In Quarantena

Hè ora di dimustrà interessu in a sucità. Parlate cù i vostri vicini temerosi è dà a speranza nantu à quantu misure sensate cum'è portà maschere, aumentendu u sistema immunitariu, mantenendu a distanza sociale è pulizia cù guanti pò aiutà à scunfighja u virus.

Parlate cù i vostri amichi è a famiglia è sparghje a positività. A nutizia di a morte di u so amicu da u virus o u numeru sempre crescente di casi pusitivi ponu colpi. Spiegà à elli quantu si deve esse grati di ùn esse implicati in stu disgraziatu destinu. (Cose da fà in quarantena)

Inizià un canale Youtube

Cose Da Fà In Quarantena

Presentate a vostra cumpetenza in cambiamenti biologichi, e vostre cumpetenze cum'è magu, e vostre tecniche di medicina di casa o a vostra discussione nantu à a situazione pandemica attuale davanti à un publicu facendu un canale Youtube o Podcast.

Puderete potenzalmentu custruisce un grande publicu per a vostra marca avà perchè più persone sò in YouTube chè mai. (Cose da fà in quarantena)

Amparate un novu cursu o lingua

Cose Da Fà In Quarantena

Sò una di quelle persone chì marcanu a cima di a so lista di cose da fà cù un cursu di lingua straniera è grafica, ma ùn pò micca ancu superà per via di un intensu prugramma di travagliu?

Aduprate stu tempu liberu per indulge in corsi di lingua francese, italiana o cinese in linea o corsi gratuiti di Photoshop, editazione video è calligrafia cumpletamente strutturati. (Cose da fà in quarantena)

Pulisci l'ingaghjamentu longu aspittatu

Cose Da Fà In Quarantena

Parlemu di tutti quelli armarii, diverse calzini stendu in i cassetti è l'armarii di a cucina chì bramavanu di esse puliti perchè ùn avete micca tempu prima.

Mentre site quì, perchè ùn vi dumandate micca di caccià tutti i fugliali spazzatura innecessarii da u vostru laptop o Desktop chì sò autoinstallati o chì sò troppu "vecchi" per esse usatu in ogni modu?

Inoltre, preparate i vostri documenti per a futura presentazione di applicazioni in linea o pagamenti fiscali. (Cose da fà in quarantena)

Cumincià un ghjurnale di quarantena

Cose Da Fà In Quarantena

Solu s'è ùn avete micca digià!

Ognunu crede chì u mondu passa per una tappa storica, sfurtunatamenti, in u malu sensu. Ma ùn saria micca qualcosa memorable à dì à i vostri nipoti quandu site vechju ? (Cose da fà in quarantena)

Leggi i libri

Cose Da Fà In Quarantena

Hè u tempu di scaccià a vostra libreria polverosa è cumincià à fà ciò chì significa cù i libri : leghje. Finite un libru pendente nantu à Life Inspiration o cuminciate un thriller avvincente. Pudete ancu cunsiderà e-libri s'ellu ùn site micca facilmente distractatu da alcune di e funzioni di Internet chì ùn possu micca dì micca (Youtube, notificazioni di Social Media, Netflix Ads, etc.). (Cose da fà in quarantena)

Ampliate e vostre cumpetenze culinarie

Cose Da Fà In Quarantena

A cucina piglia tempu. Tutti sapemu chì è ci pò esse megliu tempu liberu chè questu!

Diventate una cucinan maara imparendu novi platti, sperimentendu diverse spezie, facendu smoothies è cocktails pronti, è appruntendu à aduprà parechje accessori in cucina per accelerà i prucessi di cucina.

Tuttavia, assicuratevi di portà una maschera quandu andate à a buttrega per cumprà forniture o ordine. (Cose da fà in quarantena)

Guadagnà un pocu di soldi di quarantena

Cose Da Fà In Quarantena

Ùn parlemu micca di sfruttà a situazione cum'è stacking disinfettanti per e mani o rotuli di carta tissue! Ci sò ancu modi etichi per fà soldi in questu tempu.

  • Vendite i vostri vechji vestiti, libri, tecnulugichi nantu à Poshmark, Decluttr, Ebay, Mercari è Depop.
  • Freelance. Ùn apre micca un novu contu (ci hè assai tempu per truvà un travagliu), invece avvicinà à qualchissia chì hè digià guadagnatu soldi nantu à e plataforme Freelance.
  • Diventate un omu di consegna cù Uber Eats è DoorDash. (Cose da fà in quarantena)

Insegni qualcosa di novu à l'animali

Cose Da Fà In Quarantena

Cumu pudemu scurdà di i nostri amici furry in questu tempu difficiule!

Una grande opportunità per insegnà à u vostru gattu è u cane di l'animali à saltà, stringhje a manu, stà fermu, catturà e palle, rotulà è gira. Aduprà certi accessori o articuli DIY per fà u prucessu di apprendimentu più efficau. (Cose da fà in quarantena)

Immerse in u giardinu

Cose Da Fà In Quarantena

Ùn vi scurdate sempre di acqua e piante perchè site tardu per l'uffiziu ogni ghjornu? O vi scurdate di falà u prato ogni dumenica perchè ci sò invitati frequenti ?

Avà pudete eseguisce tutti i travaglii pendenti. È micca solu questu, pudete fà un novu lettu di fiori, una strada di giardinu impressiunanti o una cascata di fà.

Ùn aspettate micca, uttene u necessariu equipaggiu di giardinaggiu è mette à u travagliu. (Cose da fà in quarantena)

Chjamate i vostri amichi luntanu, a famiglia è avete date virtuale

Cose Da Fà In Quarantena

Scumemu chì farai digià questu!

Chjamate è chatte cù amichi distanti chì raramente chjamate. Pudete ancu avè date virtuale cù u vostru maritu o cumpagnu chì hè in un paese diversu da voi. (Cose da fà in quarantena)

Abbellitevi

Cose Da Fà In Quarantena

Sapete chì i canali Home Beauty Solutions vedenu un forte aumentu di u so trafficu postu chì e persone utilizanu stu tempu di isolamentu per fucalizza nantu à e so routine di bellezza? Se ùn avete micca attentu à a vostra pelle, faccia è braccia, fate cusì avà.

Aduprate maschere facciali, sbarazzate di i cerchi scuri, i punti neri è l'eccessu di capelli di u corpu, fate a vostra pelle luminosa, allungate e ciglia è nutrite i vostri capelli. (Cose da fà in quarantena)

Indulge in l'entrenamentu in casa

Cose Da Fà In Quarantena

Sapemu quantu hè difficiule per tutti i freaks di palestra di ùn mette micca i so pantaloni è leggings, riempie e so buttigli cù u sucu, è micca chjappà in a palestra per rompe una sudata.

Ma pudete ancu cunsiderà a gimnastica è altre sfide di eserciziu in linea. Ci sò parechji Youtube quarantena E rutine di allenamentu è l'applicazioni mobili sfida di ogni ghjornu chì pudete scaricà per mantene u corpu in forma. Avà hè ancu un tempu d'oru per piglià abs. (Cose da fà in quarantena)

Passà u tempu cù i zitelli

Cose Da Fà In Quarantena

Pensemu pusitivu; chistu ci hà datu u tempu di cunnetta cù i nostri figlioli, chì avemu avutu avutu difficultà prima.

Ùn lasciate micca chì i prucessi di apprendimentu si fermanu mentre a so scola hè in vacanze; Ghjucate à ghjoculi cun elli, leghjite libri, fighjate tutoriali, fate una rutina per u ghjornu chì ricevenu un rigalu per ogni nova cumpetenza chì imparanu, è lasciate andà in una caccia di scavenger per pulisce a casa. (Sapemu chì questu hè una tecnica geniale!)

A quarantena hè dura, ma ùn deve esse inutile sta volta. Semu sicuri chì ùn permettenu micca questu. (Cose da fà in quarantena)

Inoltre, ùn vi scurdate di pin / bookmark è visitate u nostru bloggu per infurmazioni più interessanti ma originali.

Lascia un Audiolibro

Get o yanda oyna!